25 Ekim 2016 Salı

Kapadokya Ultra Şenliği

SALOMON KAPADOKYA/CAPPADOCIA ULTRA - 60km  RAPORU

Hep birileri vesile oluyor yeni yarış kayıtlarına bu defa da öyle oldu. Geçen yıl katılan arkadaşlar ve forumlardaki yorumlar kaydımı yaptırmaya ikna etti beni. Zaten iş dolaysıyla bir süre her yıl 2-3 defa gittiğimden bildiğim sevdiğim bir bölge. Kaydımı aslında 30 KM ye yaptırmıştım ama Kaçkar Ultra daki 43KM den sonra kendime bir güven geldi sanırım ve organizasyon şirketine 60KM ye geçiş şartlarını sormak için eposta attım. Geçiş şartı var mıydı bilmiyorum ama kaydımı hemen değiştirmişler ben de bir şey demedim. Madem kaydım değişti biz de koşarız dedik.
Hava açık ve koşmaya müsait. 60KM ve 110KM koşucuları toplamda 600 civarında kişi saat 07:00 de başlamak için alandaydık. KAPADOKYA ULTRA ŞENLİĞİ başlıyor.

Genel raporumu aşağıda bulabilirsiniz, eklemek istedikleriniz, sorularınız, veya merak ettikleriniz varsa yorumlara yazabilirsiniz:

KOŞU

Ürgüp Başlama Çizgisi:

Koşu yokuş ile başladı, sonra Kapadokya da alışageldiğimiz ince kumla kaplı arazilerden geçmeye başladık. Henüz koşucular arasında aralar açılmadığından yan yana arka arkaya bitişik nizam koşuyoruz.

İbrahim Paşa 10,6 KM:

Üstümdeki rüzgarlığı ve eldivenlerimi çıkarttım, muz aldım ve su bidonumu doldurdum. Yola devam ettim.
Uçhisar 26 KM: iki istasyon arasındaki en uzak bölüm toplam 15 KM ama genel olarak keyifli geçti hatta yarışın en keyifli kısmı diyebilirim. Önünüzde arkanızda koşucular tek sıra halinde gidiyoruz yılan gibi kıvrılan patikalardan geçiyor ağaç dallarından sakınıyor ayaklarımızı nereye bastığımıza dikkat ediyoruz çünkü kimi yerde vadinin dibinde suyun açtığı daracık yollara ayak koyuyor veya cephelerden destek alıyoruz. Burada yaklaşık 10 metrelik bir kayadan aşağı inmek için yerleştirilen gergin ipe tutunarak aşağı iniyoruz ama tabi belli bir bekleme sırası oluştu. Ben de beklerken enerjim düşmeden bir jel kullandım, zaten başka da almadım istasyonlarda aldığım gıdalar bana yetti. Önümdekiler acemice ipi her taraflarına dolayarak inerken ben hemen inip arkalarindan dolanıp ipe tutunup yoluma devam ettim. Kısa ama tavanı alçak tünellerden geçtik (neredeyse emkleme durumuna geldim). Daracık yollardan geçip kısa ama dik merdivenlerden aşağı inmeler yani kısacası epey eğlenceli bol aksiyonlu bir parkuru bitirip Göremeye geldik.

Göreme 33,2 KM:

Sanırım en geniş kapsamlı dinlenme istasyonuydu. Sonradan fark ettim ama gereğinden fazla kaldım yemek ve yine su bidonlarını doldurdum ama yeterince esnetme hareketi yapmadım. İnternet bulunca hem çorba içip hem de sosyal paylaşımda bulundum zaman kaybı! Yola çıktım ve yine eğlenceli geçişleri olan patikalardan geçtik, Vadiden peri bacalarına doğru dik yokuşlardan tırmandık. Batonlar hala çantamda asılı şimdilik onları sonraki etap için saklıyordum. Tepelerde uzun mesafeler boyunca sıra sıra koşucular dizilmiş yolumuza devam ediyoruz. 10 KM lik bu bölümün ortalarında sağ ayak bileğimin hafiften şiştiğini ama esas sorun olarak yine sağ dizimde özellikle inişlerde meydana gelen ağrı hızımı yavaşlattı, birçok koşucunun beni geçmesine neden oldu.

Çavuşin 43,7 KM:

Çok kısa mesafede dik yokuşlar batonları yanıma almayı haklı çıkardı burada. Çavuşin öncesi yaşadığım diz sorunu burada kendini iyice belli etti ve zirveye vardığımda sol bacak quadriceps te kramp  koşmama direnirken sağ dizim inişlerde sıkıntı yapıyordu. Bu nedenle Çavuşin-Akdağ arasındaki 6,3 Km koşmak yerine yürümek zorunda kaldım. Burada İntersport tan Hocamız Faruk Kar a gayretlerinden ötürü özellikle teşekkür etmek isterim, bitişte kendisiyle karşılaştım ve dediğine göre bu tepedeki büyük bayrağa gelirken konulan işaretlerin bir kısmının toplandığını duyup yolu geri dönüp kenara bırakılan işaretleri bulup yerlerine koymuş. Bu özveri ile yarışı terk etmek zorunda kaldı ama bunu yapmasaydın büyük sorunlar olurdu diye tahmin ediyorum. Bu alanda eğer işaretlere güvenemezseniz hiç olmadık yerlere varır boş yere kilometrelerce yol gidebilirsiniz. Bu nedenle Faruk hocaya her koşucu adına çok teşekkür ederim.
Akdağ a inişte de aynı şekilde diz ağrısı nedeniyle zorlanınca Akdağ a 1:30 saat te varabildim.

Akdağ dinlenme istasyonu 50 KM:

Yörük çadırı dinleme istasyonunda dizimin toparlanması için fazla beklemeşim ama gerekliydi. Kendime göre hesapladım saat yaklaşık 15:30 yürüyerek devam etsem dahi rahat rahat cutoff (19:30) a girmeyi riske almadan bitirebilirim diye. Kendime gelince hafif yürüyerek devam ettim. Arkamdan da kimse gelmeyince arada koşarak ama genelde yürüdüm. Ve 59 uncu km deki Suunto-Ürgüp deki 110Kmcilere özel hazırlanan dinlenme istasyonunda #MaratonKardesligi 'nden Kaan Araf bana yetişti bol bol sohbet ederek yolumuza devam ettik.

Ürgüp Bitiş:

Sonunda arkamızdan bir yabancı geldi geçti ama hemen geri geldi işaretlemeleri bulamadığını dönmemiz gerekebileceğini anlattı, söylediği yerlere baktım mantıklı gelmedi. Devam etmemiz gerektiğine karar verdik ve haklı çıktık işaretlerden biri uçmuş olmalı oysa genel anlamda işaretlemeler oldukça fazlaydı dikkatiniz dağılıp yola bakmadığınızda ancak yanlış yola sapabilirdiniz. Yolun karşısına polis amcalar refakat etti ve hemen köşede 110 Km cilere başka yol gösterdiler bana ise son 700 metre diye uyardılar. O an dünyalar benim olmuştu, Neredeyse 2 saattir yürümüşken birden kanatlandım ve yokuş aşağı kaptırmışım kendimi pace 4:35 lere kadar geldi:)

KOŞU KAYDI AYRINTILARI

Akdag 1308m2,92 km/h129Cts. 15:22 / Cts. 15:3408:22:14
Finish 1079m7,10 km/h142Cts. 17:0510:04:48

KULLANDIĞIM MALZEME LİSTESİ

Koşu fuarından yakklaşık 300 mt ötesinde bulunan toplantı salonunda kitler dağıtılıyordu. Kullanacağım tüm malzemeleri yanıma aldım isim kontrolünden sonra tek tek zorunlu malzeme kontrolü yapıldıktan sonra kit verildi.
Koşu kiti tshirt, göğüs no (zaman çipli) tanıtıcı broşürler, drop bag çantaya iliştirilmek üzere hazırlanan ikinci bir zaman çipi ve kolumuza uygulamak üzere eğim haritası ve dinlenme istasyonların işaretlendiği geçici dövme vardı.
NewBalance ayakkabı
Acil durum battaniyesi
Nike katlanabilir ince rüzgarlık/yağmurluk
Leki teleskobik baton
Raidlight 8lt lik sırt çantası, üstünde düdük mevcut- ceplerinde 4 adet Power Gel-Tuz kapsülü-Kuru Üzüm, Kuru Kayısı, Badem ve ceviz
Çantada ayrıca 2 adet su bidonu - kafa feneri - kablo ve şarj aleti. Son olarak da telefonum.

ORGANIZASYON

Argeus

Tüm organizasyon Argeus tarafından düzenlendi, havalimanından karşılama ve otellere birakma harika bir şekilde yerine getirildi. Dönüş için de aynı şekilde çok profesyonel buldum organizasyonu. Koşu bittikten sonra dinlenme ve yemekten sonra teyid amaçlı aradım akşam saat 20:00 yi geçiyor hemen ilgili bir kişi (sanırım Ahmet bey) yanıt verdi benden kaynaklanan çift rezervasyona karşın hemen değişiklikleri işledi ve sabah için transfer saatimi bildirdi. Öyle ki sabah kahvaltıda başka bir koşucu ile konuşurken kendisi de İstanbul a erken dönmek istedi yine Argeus u arayarak 30 dakika sonra hareket edecek minibüse yerleştirdi.

Elvan Otel

Otel vasattı, Oda gerektiği kadardı, yani küçük oda 2 yatak, TV, ve tuvalet/banyo.
Otelin iyi yanları akşam saat 18:00 den sonra kalorifer yanıyordu oda sıcaktı, sıcak duş alabildik ve en önemli özelliği yarış alanına 200 mt mesafede olmasıydı.
Koşu sabahı saat 05:30 dan itibaren kahvaltı vermeye başladılar, Kahvaltıda eksik yoktu. Ama yine de söylemem gerek ki özel bir dokunuş ya da bir katma değer yoktu hizmette. Çay, ekmek, peynir çeşitleri, zeytin, salam, küçük paketlerde tereyağ, bal, reçel ve yumurta.

Foto: Turker Uslu

Başlangıç

Otelin başlangıç noktasına yakınlığı nedeniyle DropBag hazırlama gereği duymadık. Bu nedenle başlangıçtaki organizasyon hakkında yorumda bulunamayacağım. Kahvaltıdan sonra saat 6:45 gibi otelden çıktık topluca. Başlangıç çizgisi çok kalabalık büyük heyecan vardı, ortam çok güzeldi hava koşmaya müsait açık bir gökyüzü ve hafif serin bir ortamda başladık koşmaya.

İstasyonlar

İstasyonlarda ilgili, güleryüzlü gönüllü arkadaşlar her türlü isteğimizi olanaklar dahilinde hemen yerine getirdiler. Hepsine çok teşekkür ederim onlar olmasa bu yarışlar çok zor geçer.
Her istasyon sanki özel olarak kurulmuş yemekhane gibiydi, sürekli bir hareket sular dolduruluyor, muzlar, mandalinalar dilimleniyor, kekler, peynirler diziliyor çaylar tazeleniyor daha sayamadığım çeşitler vardı.

Bitiş

Bitişte arkadaşları görmek, madalya ya kavuşmak ve her koşuyu tamamlayana sponsorların verdiği Finisher Poları çok güzeldi. Yemek alanında fazla yiyecek kalmamıştı, olanlarla idare ettim ama köfte varmış efsane mi gerçek mi bilemedim:( Masaj çadırı çok kalabalıktı sıraya girmedim. Makarnamı ve ünlü bir markanın dondurmasını yerken arkadaşlarla sohbet ettik. Son bir fotoğraf çektirip duşumu almak için otele döndüm.

Sonuçlar:

FOTO/VIDEO

Bitiş fotoğrafı için İnci Damla ya teşekkür ederim.

Kayseri Havalimanına iniş.

Ürgüp-İbrahimPaşa arası bir yer?
Çavuşin istasyonundan hemen sonra çıktığımz tepe.

Bitiş çizgisinde beni karşılayan İnci Damlanın objektifinden.